Het kan zijn dat (een deel van) jouw bestelling niet is wat je er van verwachtte. Je hebt een verkeerde maat besteld of je hebt het toch niet nodig bijvoorbeeld. Mijnijzerwaren.nl biedt daarom gratis retourneren via onze Retourservice in samenwerking met PostNL (met uitzondering van lengtes en palletartikelen die worden met speciale vracht opgehaald tegen verzendkosten maar hier gelden ook uitzonderingen in). Hieronder leggen we je uit hoe je een pakket retour kan aanmelden die verstuurd is via PostNL of die verstuurd is met onze speciale bezorgdienst. 

Let op: is het pakket al beschadigd aangeleverd of heb je het verkeerde ontvangen neem dan contact met ons op voor een snelle oplossing.

Procedure pakket verzonden met PostNL:

  1. Je hebt een pakket ontvangen via PostNL. Hierop staat een trackingnummer en bestelreferentie die je gebruikt voor de retourzending.
  2. Ga naar onze retourservice en start het retourproces. 
  3. Vul postcode en trackingnummer of bestelreferentie in. Het trackingnummer vind je op het pakket of in de verzendbevestiging bij Track & Trace. Het bestelreferentie vind je ook op het label of in de mailcommunicatie. 
  4. Vervolgens vul je het artikel en aantal in wat je wilt retourneren, gevolgd door reden van retour (optioneel).
  5. Bij Details retouren vul je vervolgens e-mail en telefoonnummer in en een eventuele opmerking. 
  6. Bij retouradres worden de nabijgelegen PostNL afleverpunten in jouw postcode zichtbaar. Hier kun je het pakket afgeven.
  7. Bevestig jouw retour en print het retourlabel (of laat deze scannen bij een PostNL punt). 
  8. Plak het label niet op de productverpakking of rechtstreeks op het product, maar doe nog iets om het product ter bescherming. Gebruik de doos of zorg voor nieuw omhulsel om de product is zo goed mogelijke staat te retourneren. 
  9. Je kunt het pakket nu versturen via een PostNL-punt! 

GA NAAR DE RETOURSERVICE

Procedure retourneren van lengtepakketten
(langer dan 175cm) of pakketten zwaarder dan 30 kg:

Voor het retourneren van lengtepakketten geleverd via Stad Alkmaar of Berser (langer dan 175cm) of zware pakketten (boven 30kg), kun je een retourverzoek indienen. Ook kun je contact met ons opnemen per mail, telefoon of chat. 

Wij laten het pakket dan bij je afhalen. Hier zitten wel retourkosten aan verbonden. Bij lengte artikelen is dit €9,95 en bij palletartikelen is dit €19,95. Uiteraard worden deze kosten niet belast bij een foutieve verzending of een zending die beschadigd is aangekomen.

Let op: Retourneren is bij een pakket verstuurd met PostNL gratis maar bij lengte en palletartikelen niet. Wanneer je er voor kiest om zelf te retourneren via DHL, DPD etc. crediteren we die kosten niet  

Dien een retourverzoek in voor speciale lengte- of palletvracht:

Voorwaarden retourneren

Je hebt een dag na de ontvangst van de bestelling 15 dagen bedenktijd om aan te geven dat je van de koop afziet. Je kan hiervoor gebruik maken van het modeformulier voor herroeping, maar je bent hiertoe niet verplicht. Na deze melding heb je nog 14 dagen om het product terug te sturen. Zodra deze retourtermijn is vervallen, kun je producten in principe niet meer retourneren. 

Zorg ervoor dat het geretourneerde product/de producten in een stevige verzenddoos worden geretourneerd (indien mogelijk in de originele verpakking.) Wees dus voorzichtig met het uitpakken van jouw bestelling, zodat je de originele verpakking kunt hergebruiken. Als een product is gebruikt of beschadigd, dan kunnen wij kosten in rekening brengen voor de waardevermindering.

Op maat gemaakte producten kunnen niet geretourneerd worden.

Indien uw bestelling beschadigd of niet compleet is, neem dan altijd contact op met ons. Wij zullen het probleem bespreken en kijken samen wat de beste oplossing is.

Retouradres

MijnIJzerwaren.nl
T.a.v. Retouren
Professor van der Waalsstraat 7-9
1821 BT Alkmaar

Verwerking retourzending

Wanneer wij de retourzending ontvangen, wordt deze in behandeling genomen. Zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding wordt het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele (standaard) verzendkosten teruggestort. We betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je hebt betaald. Als je hebt betaald met een tegoedbon, dan krijg je dit tegoed weer terug. Indien je een vervangend product wilt ontvangen, zullen wij dit samen met je afstemmen.

→ Naar Klantenservice